top of page
פוסטים אחרונים

מה עומד מאחורי המילים, בחיים בכלל ובדיאטה בפרט וגם על פירות הקיץ ומשחקי היורו...


משחקי היורו ודיאטה

"את צריכה לעשות דיאטה", אומרת אישה לחברתה - האם זו אמירה שלילית או חיובית?; "איפה אתה?" שואלת אישה את בעלה – האם זו שאלה מציקה או לא? " ברור שכן" או "הכי לא" כמו בתוכניתו של גיא פינס...

כל אחד חושב אחרת בכלל ובכל מיני מצבים משתנים בפרט. ואני טוענת, שבכל אדם טמון מכלול של רגישויות וזיכרונות שונים, ואפילו רקע חברתי, תרבותי ומשפחתי שגורם לו לחשוב ולהגיב אחרת. לאחד, השאלות/האמירות נשמעות הכי טרוויאליות ופשטניות בעולם, ולאחר הן כל כך טעונות, שהן מעלות מנבכי חייו תגובה, שעל פניה נראית בלתי הגיונית ובלתי מידתית בעליל. אין זה משנה למה התכוונו הדוברים, חשוב מה הבינו נשואי האמירה.

ניקח לדוגמה את נושא הדיאטה. אותה גברת שאליה הופנו הדברים, יכולה על סמך ניסיונה ועברה לקחת את עצת חברתה כמנוף לעשיית דיאטה, לבקשת עזרה ואפילו להסכמה ולדחיפה חיובית. בעוד שאישה אחרת עלולה להיפגע מהדברים ולקחת לכיוונים הכי שליליים שבעולם. החל מהתגוננות, "מה אני כל כך שמנה?!" בהמשך היעלבות, התנגדות פסיבית, ואפילו אכילה בלתי נשלטת עד כדי הריסת הקיים או הדיאטה.

אם כן, מה התשובה "הנכונה"? לקחת אוויר, לנשום עמוק, להקשיב, לא לחשוב תמיד שהאחר רוצה להרע לך, וכן לבדוק את עצמנו. מה גורם לנו להגיב, מה יוצר את התחושות האלה, וממה זה נובע? תנסו ותראו שזה עובד!

  1. פירות הקיץ, שקורצים לנו בצבעוניותם ובטעמם בכל דוכן בסופר או בשוק. לקנות במידה, לא הכול בבת אחת ולהיזהר באכילתם, כדי שלא תשמינו מהם. למתפתים, שימו אותם בחלק האחורי של המקרר, כדי שהיד לא תקטוף מהם בכל פעם שפותחים אותו.

  2. לחובבי היורו- זכרו שאוטוטו מתחילה גם האולימפיאדה. להיזהר מהפיצוחים והבירות!

תעקבו באתר שלי ותוכלו למצוא בהמשך החודש טיפים נוספים בנושא.

וכרגיל, אני תמיד לרשותכם,

קיץ נעים, באהבה, יונה מאור.

חיפוש לפי תגיות
עקוב אחרי
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
ארכיון
bottom of page