top of page
פוסטים אחרונים

נגמרו החגים נגמרו התירוצים בחיים ובדיאטה...


נגמרו החגים נגמרו התירוצים בחיים ובדיאטה...

צפיתי לאחרונה בתוכנית בערוץ 2 , "בי"ס של תקווה", על בי"ס שבו התלמידים מצליחים לעשות שינוי, להתמיד ולהצליח. בעזרת המנהלת וצוות המורים הם לומדים להציב לעצמם מטרה בחיים, ללמוד מהכישלונות ומההצלחות, לא להתייאש ובסופו של דבר להשיג את המטרה.

המיוחד בביה"ס, שהמנהלת פיתחה שיטה, שבה התלמיד משליך על החיים מתחום הספורט. כך התנסתה תלמידה באין ספור החטאות לסל, עד שהצליחה לקלוע אליו, וללמוד מתוך כך על ניסיונות, כישלונות, התמדה ובסופו של דבר הצלחה ומוטיבציה להמשך.

נשמע לכם מוכר?

בוודאי! עכשיו הרי כולנו חוזרים לשגרה וכמובן גם לדיאטה, שאינן בהכרח משמחות, או נושאות בחובן הצלחות מזהירות. כי בואו נודה על האמת, לכולנו קשה לעשות את השינוי, ולפני זה, קשה לנו גם לפעמים להצביע על הבעיה האמיתית שמקשה עלינו לשנות דברים.

האם זו עבודה משעממת/לא מאתגרת? או עומס ולחץ בעבודה/בלימודים? בעיות אישיות/כספיות? זוגיות בעייתית או אי-זוגיות? ילדים, הורים, שכנים וכדומה?

אם נהיה כנים עם עצמנו ונזהה את מה שגורם לנו להיכשל/לא לשנות, ובמיוחד לברוח לאוכל כפתרון, נוכל להתחיל ולהתאמן לקראת ההצלחה. וכמו אותם תלמידים להציב מטרה ריאלית ועכשווית, ולא מאוד רחוקת טווח, למשל, לקבל פרויקט מעניין בעבודה, להירשם ללימודים כלשהם, להגיע הביתה מוקדם, וכמובן לרדת במשקל מספר ק"ג סביר בטווח זמן סביר (לא 10 ק"ג ב-10 שבועות...).

ועכשיו לדרך- להבין שיש בה לא רק קליעות אלא גם החמצות, לא רק עליות אלא גם ירידות (או ההיפך במקרה של ירידה במשקל...), ואם נתייאש לא נשיג את המטרה. כי מילת המפתח בכל דבר היא ההתמדה לאחר למידת הנושא ואימון מתאים. אם נאמין בזה ונבצע, בסופו של דבר נצליח להשיג את המטרה.

ונחזור לתלמידה מביה"ס לתקווה, שנשאלה מה גרם לה להמשיך ולהתמיד, ענתה כי העובדה שהמנהלת/המאמנת היתה איתה על המגרש ועמדה לצדה בכל האימונים הקשים היתה חלק מהתהליך ומההצלחה.

כי קשה להתאמן לבד וצריך מאמן טוב, שידריך, יכוון וימריץ בשעות הקשות, בחיים בכלל ובתזונה ודיאטה בפרט, אני כמובן כמאמנת לתזונה, מוכנה לאמן ולהתאמן ביחד עם כל אחד ואחת מכם.

את העיניים הזוהרות, ואת הגאווה של אותה תלמידה ושל הוריה, כשהשיגה את המטרה/התעודה אפשר לתאר. גם אתם יכולים כבר לדמיין את עצמכם משיגים את מטרתכם!

ולסיום, כרגיל הטיפ שלי אליכם, והפעם שוב, אם מדברים כבר על ספורט, זה הזמן להתחיל או לחזור לפעילות גופנית לא רק כדרך להשליך על החיים אלא כמטרה בפני עצמה.

בהצלחה, ממני , יונה מאור.

חיפוש לפי תגיות
עקוב אחרי
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
ארכיון
bottom of page