top of page
פוסטים אחרונים

תזונה משפחתית, או מה עושים בקיץ עם הילדים?


מחקר בתזונה, שהתפרסם לא מזמן בתקשורת, עם החופש הגדול ועם בעיית הקורנפלקס מחזקים אצלי את הדעה, שמבוססת גם על ניסיוני רב השנים, שחייבים לערוך שינויים בתזונה מגיל צעיר, והשינוי צריך להיות משפחתי. או במילים פשוטות כל המשפחה עוברת לתזונה בריאה ולא רק הילד ה"שמנמן".

בין השאר מדבר המחקר על כך, שאחד משלושה ילדים שמן. ילדים כיום חולים במחלות של זקנים, והדור שלהם יהיה הדור הראשון שימות צעיר יותר מהדורות שלפניו. מפחיד נכון?

לפי המחקר, למזונות שונים יש השפעה שונה על התפתחות השומן בגוף- מזונות מעובדים, שמכילים מעט חלבון וסיבים תזונתיים, לא דורשים מאמץ לעכל אותם, יש בהם רק קלוריות ריקות כמו: מזון מהיר, מזון מעובד, שומן טרנס ומשקאות מתוקים- מעלים את השומן בכבד ובתוך הבטן, שהוא השומן המסוכן ביותר וגורם לסרטן ולסוכרת.

לכן, מחצית החופשה שנשארה יכולה להיות התחלה של שינוי בתזונה של הילדים ושלנו.

המחקר ממליץ על תזונה איכותית, אבל לצערי, יש היום כל מיני טרנדים כביכול בריאותיים, שלא בהכרח עומדים במבחן המציאות, או קשים ליישום.

אז מה עושים?

ראשית לשתף את הילדים ולהחליט מה וכמה משנים. למשל: מה אוכלים במקום הקורנפלקס? כמה פעמים בשבוע אוכלים מזון מוכן/בחוץ? מי אחראי על הכנת הסלט? כיצד נגמלים מהשתיה המתוקה? כי עליה צריך לוותר מיד!!! אגב, גם חיסכון משמעותי בכסף...

דווקא הילדים שלנו יכולים להיות סוכני השינוי אם נדע להניע אותם לפעולה, להיות יצירתיים, לעזור בהכנת האוכל, לחפש מתכונים בפייסבוק, קישוטי אוכל ועוד כיד הדמיון של ילדינו ושלנו.

אז נכון שלא מדובר בשינויים דרסטיים אם אין לכם זמן, כוח וחשק, אבל כמו המסר של פרופסור איריס שי עורכת המחקר: לעשות שינויים קטנים במטבח- לחזור לבשל!

ואני מוסיפה- מספיק שינוי קטן במינימום סיכון כדי להתחיל לראות הצלחה!

ולסיום, כרגיל הטיפ שלי אליכם, והפעם שוב, 2 טיפים:

1. שמירה על תזונה בריאה היא התחלה טובה של שינויים במשקל ובמצב הגופני.

2. כחלק מהשינוי לא לשכוח לצאת מהמזגן ולהניע את הגוף (היזהרו מהפוקימונים...), אוטוטו מתחילה האולימפיאדה....

המשך חופשת קיץ נעימה וקרירה,

וכרגיל, אני תמיד לרשותכם,

קיץ נעים, באהבה, יונה מאור.

חיפוש לפי תגיות
עקוב אחרי
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
ארכיון
bottom of page