top of page
פוסטים אחרונים

על דיאטה ופוטושופ, פורים ופסח


דיאטה פורים ופוטושופ

פורים הוא החג, שבו אפשר לנסות להשיל את דמותך הממשית ולהתחפש לדמות אחרת.

מי שחלמה כל ימיה להיות נסיכה/ רקדנית/מלכת אסתר תוכל לנסות ולו ליום אחד להפוך לכזאת, האומנם?!

ובכן, אם נודה על האמת, זה אולי טוב לאגדות או במקרה הפחות גרוע לנפלאות הפוטושופ.

וכל כך למה? ראשית, כי מעטות הנשים, שנראות באמת ובתמים נפלא ושגופן בעל ממדים מושלמים (לטעמי, רק בר רפאלי). ושנית, כי אין אישה שמרוצה באמת ממראה גופה (גם לא בר רפאלי...).

מכיוון שאני מומחית בתחום, כי חקרתי כידוע את הנושא וכתבתי תיזה על דימוי הגוף של האישה ובמיוחד על אידיאל הרזון, וגם כי כמו כל אישה אני מדברת ממעמקי לבי, הרי שכל נושא הפוטושופ, שעלה לא מזמן לכותרות הוא נושא ששווה להתייחס אליו.

ככלל, דימוי הגוף עלה כנושא לפני למעלה ממאה שנים, כשהאנשים החלו להצטלם כמזכרת לכל מיני אירועים משפחתיים. אז יכלו כולם, במיוחד הנשים להשוות בינן לבין האחרות במדד הגוף. הראינוע, הקולנוע וכל תחום הצילום והאופנה עם שינויים חברתיים, כלכליים, תרבותיים ועוד, מקבעים אותנו עד היום בצורך שלנו להידמות לאידיאל שהופך יותר ויותר למשהו שאינו בר השגה.

וכדי להוסיף חטא על פשע, באה תוכנת הפוטושופ ומוכיחה לנו שבעזרת נפלאותיה אפשר להוריד קילוגרמים מהגוף, להצר היקפים, להסיר קמטים, להגביה, לצבוע ומה עוד? בקיצור, להגשים על הנייר את חלומה של כל אישה להפוך לנסיכה מהאגדות בלי הרבה מאמץ ובכמה דקות של עבודת מחשב.

ועכשיו ברצינות, זה אמיתי? האם הזיוף אינו זועק לשמיים? ומה על ההשקעה, העבודה קשה וההתמדה? ומה על השינוי באורח החיים, בתזונה ובפעילות גופנית, ועל ההרגשה הנפלאה של הישג, חיוניות והצלחה? תאמינו לי שזה שווה כי כמה וכמה מהדמות הלא מוכרת, הבובתית והמהוקצעת שניבטת מעל גבי המחשב/ הדפוס. והאם באמת אפשר לזייף לאורך זמן?

אז זהו שכנראה שלא, גם לא שחקניות הקולנוע, הדוגמניות ואפילו לא אשת ראש הממשלה...

ולסיום, למדו לתחזק את הגוף שלכן ולמדו לאהוב אותו.

ולסיום כרגיל הטיפ שלי אליכם, פורים חל בדיוק חודש לפני פסח, זה הזמן להיכנס למסגרת של שמירה והרזיה. הציבו לעצמכם מטרה להוריד קצת במשקל, חזרו לספורט,כדי להגיע לפסח ולאביב רזים יותר.

חיפוש לפי תגיות
עקוב אחרי
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
ארכיון
bottom of page