top of page
פוסטים אחרונים

דיאטה... ואחד בספטמבר...וכל אחד והזיכרון שלו...


ניוזלטר שכתבתי באחד בספטמבר השנה לכבוד שנת תשע"ו בנושא הזיכרון.

לוח השנה הקדים אותי והנה אנחנו באחד בספטמבר אחרי חודש אוגוסט חם ומעיק במיוחד.

אחד בספטמבר הוא גם תאריך שיש בו הרבה זכרונות ילדות, התרגשות, הבטחות ותקוות לעתיד.

לא מזמן נדרשתי לנושא הזיכרון בהקשר כלשהו, וכרגיל דבר הוביל לדבר, זיכרון לזיכרון והנה אני מעלה אותו כאן.זיכרון הוא יכולתו של האדם (האורגניזם) לאגור מידע מהסביבה דרך החושים ולהשתמש בו. המילה "זיכרון" מתייחסת גם ליכולת אגירת המידע וגם למידע הנאגר עצמו.

ממתי אנחנו זוכרים ומה אנחנו זוכרים? הרבה מחקרים נערכו בנושא, ולי יש דעה אישית, לא מדעית בכלל, שאנחנו זוכרים את הזיכרון. או במילים פשוטות, הרבה דברים נחרטו בנו בגלל רגשות ותחושות, וגם מסיפורים, שסופרו לנו כל חיינו. כך, כאב ופחד, או ההיפך , עונג ונעימות, שחווינו בעבר, מלווים אותנו שנים רבות מבלי שנוכל לדמיין את הזיכרון ממש באופן חזותי. לעתים הזיכרון הוא כל כך עמוק, שאנחנו צריכים לחטט הרבה כדי להוציא אותו לפועל, לרוב בעזרתם של אנשי מקצוע וכסף רב.

זכרון ילדות חיובי מהימים הראשונים בבית ספר, זכרון שלילי מאכילה/אוכל כלשהו ילווה אותנו בהמשך החיים. ולכן, זיכרון גם מתחבר להצלחה או לכישלון, בחיים בכלל ובדיאטה בפרט, איך לא?!

מה אנחנו עושים עם המידע שנאגר בזיכרוננו? האם אנחנו משתמשים בו באופן חיובי? לומדים ממנו ועושים את השינוי בהתאם, או נאחזים בו בכל הכוח, גם אם לעתים הוא מעוות. אולי כדאי להניח לזכרונות מסוימים ולהמשיך הלאה?

חיפוש לפי תגיות
עקוב אחרי
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
ארכיון
bottom of page