פוסטים אחרונים

פשטידת ירקות דיאטטית חלבית/פרווה (6 מנות כ- 300 קלוריות למנה)

הבסיס זהה רק הירקות משתנים- ועם קצת התאמה אפשר לוותר/להחליף את מוצרי החלב

חומרים לבסיס

פשטידת ירקות דיאטטית חלבית או עם תחליף חלב

3 בצלים קצוצים לאורכם

2 כפות שמן זית

6 - 8 כפות גבינה לבנה רכה עד 5% שומן (אפשר לנצל שאריות של גבינות שונות)- לוותר- מי שאינו אוכל מוצרי חלב

חצי ליטר (500 מ''ל)חלב עד 3% שומן/ חלב סויה/חלב אורז/ חלב שקדים ללא תוספת סוכר

3 ביצים

חצי כוס קמח מלא/ קמח כוסמין

מלח ופלפל שחור גרוס לפי הטעם

ההכנה

בקערה קטנה שמים את הבצל הקצוץ עם 2 כפות שמן זית ומאדים במיקרוגל, עד שמזהיב מעט.

מרססים תבנית פיירקס בינונית מרובעת בתרסיס שמן ומקמחים בקמח.

מפזרים מעל בצורה אחידה את הבצל המטוגן בשמן. מעליו מורחים את הגבינה- אפשר גם בלי ואז מניחים את הירקות שבחרתם להכין בצורה שטוחה ואחידה.

בקערה גדולה יוצקים את החלב ואת הביצים וטורפים במטרפת יד. מוסיפים את הקמח והתבלינים וממשיכים לטרוף, עד שהתערובת אחידה וללא גושים.

גיווני ירקות

ברוקולי – 2 - 3 ראשי ברוקולי בינוניים, טריים, מופרדים לפרחים קטנים ללא גבעולים עבים,

מאודים מספר דקות במי מלח. מסננים, מצננים ומניחים בתבנית.

קישואים ושמיר- 6- 8 (אפשר יותר, תלוי בגודל התבנית) קישואים בינוניים קלופים ופרוסים לפרוסות דקות, מטוגנים בכף שמן זית במחבת טפלון עד להזהבה. מניחים בתבנית ומפזרים מעל עלי שמיר טריים, קצוצים.

יוצקים את בלילת החלב מעל הירקות ואופים בחום בינוני גבוה כשעה עד שהפשטידה מזהיבה.

חיפוש לפי תגיות
עקוב אחרי
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
ארכיון