top of page
פוסטים אחרונים

לצאת מאזור הנוחות- בחיים בכלל ובדיאטה בפרט


לצאת מאזור הנוחות בחיים בכלל ובדיאטה בפרט

זה התחיל בשבועיים של אימונים אינטנסיביים מדי בוקר בשעה שש שהשתתפתי בהם, בעיקר כדי לראות אם אוכל להתמיד ולקום כבר בחמש בבוקר, וזה נמשך עם לקוחה ותיקה שלי, שנסעה לשבועיים לשמור על הנכדה וחששה מה יקרה לדיאטה מחוץ לביתה ולכל מה שנוח ורגיל לה.

נוכחתי לדעת, ואוששתי את מה שאני כבר יודעת ומטיפה לו שנים רבות, שאחת הבעיות שלנו בשינוי הרגלים היא אזור הנוחות, גם אם הוא לא באמת נוח, וגם אם הוא מפריע לנו לתפקוד ולהצלחה בחיים ובדיאטה.

ראשית, מה זה אזור הנוחות? זהו הוודאות, השגרה, ההרגלים, דפוסי ההתנהגות החוזרים.

ככה זה, נוח לנו עם מקום העבודה/עם הבוס/עם השעות (למרות שבינינו אנחנו די מקטרים ולא מרוצים מהיחס/מהשכר...). נוח לנו עם היחסים הזוגיים/ המשפחתיים/החברתיים שלנו (למרות שבינינו היינו רוצים להכיר אנשים/חברים חדשים);

וברמה האישית שהצגתי בפתיחה, נוח לי לקום מאוחר ולעשות ספורט בערב (למרות שברוב המקרים כבר אין לי כוח ולא בא לי לצאת...); נוח לסבתא להסתדר עם המזווה והמקרר שבביתה ולא בבית כלתה (למרות שאצל הכלה אין את כל השטויות שהיא שומרת לנכדים ומתפתה לאכול בעצמה...). כי הצורך הבסיסי שלנו הוא להישאר באזור הנוחות, המוכר והידוע, למרות שבסתר לבנו אנחנו יודעים שהוא זה שגם "תוקע" אותנו מלעשות את השינוי.

אליו מתלווה הפחד שלנו מכישלון, בבחינת עדיף לא לשנות. ואני טוענת, אין מה לפחד מהכישלון, כי הוא בלתי נמנע. רק אסור להתייחס אליו כאל סוף העולם, אלא כבעיה זמנית, כאתגר, כחומר לימודי, שאפשר תמיד לתקן. וכבר נאמר: "אם אין מכשולים בדרך שלך, תבדקי טוב שהדרך הזאת אכן מובילה לאן שהוא"...לי למשל, הקימה מוקדם בבוקר עדיין לא הועילה, אבל החלטתי לחזור עליה שוב עם הזזת השעון לשעון הקיץ.

ומה עושים? לבחור אזור נוחות אחד שתוקע אתכם בחיים בכלל ובדיאטה בפרט ואותו לנסות לשנות במשך תקופה מסוימת, רצוי 3 שבועות- בדיוק עד חג הפסח. כי חשוב להתחיל ולשנות ברגע זה, לא לדחות- תאמינו זה שווה!!!

ולסיום, כרגיל הטיפ שלי אליכם, באותו הקשר ממש: לצאת מאזור הנוחות בכל מה שקשור להרגלי הניקיונות, הקניות והבישולים לחג הפסח. נסו דרכים חדשות ויצירתיות, כדי שלא תבכו ותתלוננו אחר כך...

וכרגיל, אני תמיד לרשותכם,

באהבה,

יונה מאור.

חיפוש לפי תגיות
עקוב אחרי
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
ארכיון
bottom of page