פוסטים אחרונים

כמה כללים פשוטים בענייני דיאטה והחיים לכבוד החזרה ללימודים


תזונה נכונה ודיאטה בזמן הלימודים

1. להחליט שהשנה עושים שינוי בהרגלי החיים, התזונה והדיאטה.

השינויים יכולים להיות מזעריים כמו, למשל, לקום 10 דקות יותר מוקדם, לאכול רק 5 פעמים בשבוע פיתה עם שוקולד בבי"ס ולא כל הזמן, והם יכולים להיות גדולים ומשמעותיים, החל משינוי בסדרי החיים וכלה בבניית תפריט דיאטה מסודר בעזרת איש מקצוע: מאמנת לתזונה, דיאטנית.

2. לתכנן את השבוע ואת היום על פי מערכת מסודרת של קימה, לימודים, הכנת שיעורי בית, חוגים,שנת לילה.

לפי מה שהחלטתם לשנות, חייבים לתכנן מה הולך לקרות. לצורך זה צריך לדעת מה סדר היום, מה רוצים לעשות וכד'. למשל, לתכנן את היום לפי שעות הלימוד ולהיערך בהתאם. אם לומדים עד הצהריים, מספיק לקחת כריך אחד לבי"ס, אבל אם לומדים עד ארבע אחר הצהריים, רצוי להוסיף עוד כריך ואולי גם ירקות חתוכים.

אם אחר הצהריים הולכים לחוג, ויש גם שיעורי בית, מתי מכינים אותם, מתי מסדרים את הילקוט, בערב לפני השינה, או בבוקר ברגע האחרון.

מי שמחליט לשמור על תזונה נכונה ואפילו להיכנס למשטר של דיאטה, התכנון חשוב פי כמה. מהר מאוד רואים, שכשמתכננים את סדר היום קל מאוד להכניס לתוכו גם ארוחות מסודרות. או הפוך- כשמתכננים את זמני הארוחות קל לתכנן את סדר היום וקל לשמור על תזונה נכונה ועל הדיאטה.

3 . לבצע את מה שהחלטתם ותכננתם לעשות בכלל ובדיאטה בפרט.

ברור שעל הנייר הרבה יותר קל, עכשיו צריך לבצע את השינויים, לבדוק אחרי שבוע אם זה מתאים ואם הצלחתם, לשנות בהתאם ולהמשיך הלאה.

כדי שיהיה לכם קל יותר, אני מביאה לכם פה תפריט אכילה מתאים. בכוונה אני לא רושמת כמויות, כי לא כולם זקוקים לדיאטה, ודיאטה טובה היא דיאטה אך ורק בהתאמה אישית!

ארוחת בוקר- הארוחה החשובה ביום- כדי לאכול אותה יש להקפיד לקום קצת יותר מוקדם מהרגיל- מספיק 10- 15 דקות. לאכול משהו קטן, אפשר דגני בוקר ומעט יוגורט או חלב/ פרוסת לחם מרוחה בממרח כלשהו/ יוגורט עם פרי/ ואפשר להסתפק אם במקרה לא הספקתם, אבל לא כל יום רק בשתיה חמה על בסיס חלב עם מעט סוכר.

ארוחה לבית הספר- קודם כל לקחת קופסה עם ירקות חתוכים, משהו לנשנש לא רק למי שעושה דיאטה. בנוסף, פרי וכריך עם גבינה/טונה/ביצה קשה/חביתה/פסטרמה/חזה עוף על האש- לגוון כמה שיותר, מדי יום. להכניס לכריך גם חסה וירקות אחרים. רצוי שהלחם יהיה מקמח מלא- שיפון עדיף. לא לשכוח בקבוק מים, שאפשר למלא בברזיה בבית הספר ולחסוך את הקניה המיותרת של משקה מתוק.

הערה: את הכמות אתם קובעים, כאמור לפי סדר היום שלכם. טיפ קטן, למי ששומר דיאטה ומגיע הביתה מורעב. לאכול בדרך הביתה את הפרי.

אחר הצהריים- כאמור, כל אחד לפי התכנון וההתנהלות המשפחתית יכול לבחור לאכול את ארוחת הצהריים החמה, או ארוחה קלה קטנה ולדחות את הארוחה החמה לארוחת הערב.

מי שבוחר בארוחה קלה עם השיעורים- כאן אפשר לשתות משהו, לאכול מעדן חלב או פרי וגם פרוסת לחם מרוחה בממרח מתוק. מי שפחות מקפיד על הדיאטה יכול לאכול כאן גם ממתק או חטיף שוקולד, אבל במתינות!

מי שאוכל ארוחה חמה בצהריים או בערב- לאכול מכל אבות המזון: פחמימות במידה- אורז/קטניות/תפוח אדמה/פסטה; חלבונים- עוף לסוגיו/כדורי בשר/דג/טונה וכד'- מה שאמא מכינה. מי שעושה דיאטה שלא יהיה מטוגן. וכמובן לא לשכוח ירקות- חיים או /ו מבושלים.

ארוחת ערב- ארוחה חמה, ראו למעלה. ארוחה קלה יותר יכולה להכיל גם היא את כל אבות המזון- לחם, גבינה/ביצה/ פסטרמה/טונה/ ממרח שומני כמו אבוקדו או טחינה וכמובן ירקות.

לא לשכוח לגוון ולא לאכול כל יום אותו הדבר, ומי שעושה דיאטה, במתינות, להקפיד לא להפריז בכמויות ולשתות הרבה מים.

4. להתמיד בדיאטה זה שם המשחק!

החלטתם הפעם להיכנס למשטר רציני של דיאטה, שמירה על אורח חיים בריא, פעילות גופנית, בקיצור החלטתם לעשות שינוי. תכננתם את הכול, אפילו נצמדתם לתפריט דיאטה כלשהו, אבל... וכאן בא האבל הגדול. בדיוק כמו שבתחילת השנה כתב היד מסודר, המחברות עטופות, אין בספרים אוזני חמור, וכל המטלות נרשמות בקפידה, ואחרי חודש חודשיים, הכול בטל ומבוטל וחוזרים להרגלים הישנים, כך קורה למרבית האנשים גם בנושא הדיאטה. קשה מאוד להתמיד.

מה עושים?

כמו שכתבתי בהתחלה, לעשות שינוי קטן אחד בכל פעם ולא להתנפל על הכול בבת אחת.

לא להתייאש אם "מקלקלים" את הדיאטה, כי תמיד אפשר לחזור ולתקן.

והכי חשוב, מניסיוני, להיעזר באיש מקצוע, במאמנת לתזונה צמודה כמוני, שתעזור לכם לעשות את השינוי ולהצליח.

שנה טובה ומוצלחת בחיים, בלימודים, ומי שעושה דיאטה גם בדיאטה!

חיפוש לפי תגיות
עקוב אחרי
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
ארכיון