top of page
פוסטים אחרונים

כמה מילות סיכום לחופש הגדול, על חזרה לשגרה, ועל התמדה בחיים ובדיאטה


התמדה בספורט בדיאטה ובחיים בכלל

כמו כל דבר בחיים בסוף הוא מסתיים, אז לכל הילדים, ההורים/הסבים והסבתות, עובדי ההוראה למיניהם וסתם "עמך", החופש הגדול נגמר עוד כמה ימים וכולם יחזרו לשגרה.

אנחת רווחה עם מעט געגוע לבטלה, לקימה מאוחר, לשמש, לים ולברכה, אבל גם שמחה, שהשנה אפשר להיכנס בחזרה למסלול במהלך חודש ספטמבר כולו ולהתרגל לסדר בחיים בכלל ובאכילה מסודרת ובריאה וגם בדיאטה בפרט.

ואם לחזור מעט לאחור, הקיץ הזה חווינו גם את משחקי האולימפיאדה. מודה, לא עקבתי במיוחד אחריהם, אבל לא יכולתי כמובן להתעלם מהדיונים סביב הצלחות וכישלונות הספורטאים ומאמניהם.

כמי שמאמנת לתזונה נכונה שנים רבות וכמי שמתאמנת ומשתדלת לעסוק בפעילות גופנית גם די הרבה שנים, אני בפירוש מעריצה את האנשים שמקדישים את חייהם בכזאת נחישות והתמדה לספורט.

ומילת המפתח היא התמדה! בחיים בכלל ובספורט ובדיאטה בפרט! תחשבו על אותם ספורטאים, כמה שעות, ימים ושנים הם מתאמנים, בהתמדה, לפי תוכנית מסודרת ולעיתים נוקשה ולא מתפשרת, ועל מה הם מוותרים כדי להשיג את מטרותיהם.

נכון, לא כל אחד בנוי לכך, ולא דומה מי שרוצה לעסוק בספורט או לרדת במשקל למען בריאותו, למי שזה עיסוקו. אבל עדיין כפי שאתם מבינים, כדי לעשות שינוי ולהצליח בספורט, בדיאטה ובכל נושא אחר, נדרשת מחויבות והתמדה. להיות עקביים במידת האפשר, להציב מטרות קטנות. תשכחו מחלום ה"ללכת לישון שמנים ולקום בבוקר רזים וחטובים" בעזרת כל מיני דיאטות שונות ומשונות, או לרוץ מרתון אחרי פעם אחת של ריצה. וכמובן הרבה מאוד סבלנות ואורך רוח! וגם קצת הומור עצמי לא מזיק...

וכמי שמדברת וכותבת רק מניסיון אישי ומעשי של שנים רבות, אצטט בפניכם את המשפט ש"גנבתי" ממאמן הכושר הנפלא שלי, רונן דוידוב: "הטיפה שוחקת בסלע לא מכוח העוצמה אלא מכוח ההתמדה!"

ולסיום, כרגיל הטיפ שלי אליכם, והפעם שוב, 2 טיפים:

  1. היעזרו באיש מקצוע בעל ניסיון שאתם מתחברים אליו כדי שילווה אתכם בתהליך.

  2. היעזרו בבני זוג/ חברה טובה/ילדים ואיתם תעברו את תהליך השינוי.

שנת לימודים פוריה לכולם,

וכרגיל, אני תמיד לרשותכם,

באהבה, יונה מאור.

חיפוש לפי תגיות
עקוב אחרי
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
ארכיון
bottom of page