פוסטים אחרונים

משנכנס פורים...


פורים חל חודש לפני פסח ומסמן גם את בוא האביב.

זה הזמן לחזור לשמירה רצינית על התפריט.

להציב יעד ריאלי עד פסח- אם נעמוד בו נקבל מוטיבציה לשמור גם בפסח.

לגבי החג עצמו:

  • משלוחי מנות, מסיבות, תחפושות, אוזני המן...

  • משלוח מנות- נועד לשליחה ולא לאכילה!

  • לא לבוא רעבים לאירוע ולבחור רק משהו טעים באמת...לקחת בחשבון שאלכוהול הוא "לוכד" קלוריות לא קטן בכוסית יין 100 קלוריות, אבל כמו אצל אחשוורוש הוא מטשטש את שיקול הדעת וגורם לנו לאכול יותר מהרצוי.

  • מי אינה חולמת להיות ולו רק ליום אחד בלרינה דקיקה? אז אולי לא נהיה רקדניות, אבל שווה להתאמץ ולהיות רזות וחטובות ולהרגיש טוב יותר עם עצמנו...

  • אוזני המן- באוזן המן אחת כ-200 קלוריות- תלוי בגודל, בהרכב הבצק ובמלית. אם מתעקשים על אכילתה- לבחור את הכי איכותית ולהסתפק בה. לא שווה לקלקל את הדיאטה בשביל אוזן המן מהסופר...

כמה עובדות על סוגי המילויים (נלקח מאתר "דוקטורס"):

מכל המילויים - האופטימאליים ביותר מבחינה תזונתית הם אגוזים ותמרים כמו גם הפרג הקלאסי.

  • הפרג - נחשב אחד הרכיבים התזונתיים העשירים ביותר בסידן !

הפרג הנו רכיב תזונתי אקזוטי במיוחד. נהוג להוסיף אותו דווקא לסוגי לחם שונים, לסלטים וירקות ובעיקר בשביל הטעם, הארומה והצבע. בצורתו הטחונה יכול לשמש הפרג גם כמעבה לאפיה, כמילוי וכחומר "מחבר" בתערובות של מאפים. הפרג נחשב אחד המזונות העשירים ביותר בסידן: בכל 100 גרם פרג 1500 מ"ג סידן. הפרג עשיר במינרלים שונים דוגמת: אשלגן, זרחן, מנגן ומגנזיום. הפרג מכיל גם 20% חלבון מן הצומח ו – 45% שומן. מבחינה קלורית חשוב לדעת כי כל 100 גרם פרג מכיל 530 קלוריות!

  • החלווה - עשויה מסומסום ולכן מכילה סידן, אבל עתירת שומן וקלוריות.

החלווה ידועה כעתירת שומן וקלוריות המורכבות מהרבה סוכר ושומשום ומכילה שומן וגם סידן. כל 100 גרם חלווה מכיל כ- 500 קלוריות ו-75 מ"ג סידן, זוהי בהחלט כמות יפה של סידן, אך ספיגתו בגוף יחסית נמוכה.

  • האגוזים - מכילים חומצה פולית, מגנזיום, סיבים תזונתיים ומומלצים בכל דיאטה ותזונה.

האגוזים מומלצים כשילוב בכל דיאטה ותזונה נכונה (אך בכמות מוגבלת בשל ערכם הקלורי). האגוזים נחשבים עתירי שומן מסוג חד בלתי רווי המפחיתים כולסטרול וידועים גם כמפחיתים את הסיכוי להתפתחות מחלות לב. כל 100 גרם אגוזים מכילים 550-690 קלוריות, כאשר יותר ממחציתם מקורם בשומן וכ-20% חלבון, מסיבה זו משמשים האגוזים כמקור איכותי לחלבון בקרב צמחוניים. בנוסף, האגוזים מכילים מינרלים חשובים דוגמת: מגנזיום, אבץ, מנגן וכן עשירים בויטמין E ובסיבים תזונתיים.

  • התמרים- ידועים כעשירים בסיבים תזונתיים ובאשלגן, ומכילים חומצה פולית וסידן.

התמרים עשירים באשלגן, ומגנזיום שהנו מינרל הידוע בהשפעתו המרגיעה, ומכילים חומצה פולית וסידן. בנוסף, עשירים בסיבים תזונתיים ולכן מסייעים לפעילות מערכת העיכול. כל 100 גרם תמרים מכילים כ- 290 קלוריות.

  • השוקולד - עשיר בסוכר ושומן רווי, אכילתו מומלצת במינונים קטנים.

השוקולד

עשיר בסוכר ושומן רווי. בשנים האחרונות החלו לייחס לשוקולד תכונות חיוביות, עם זאת חשוב לדעת כי הקקאו שבשוקולד הוא הגורם החיובי, ובעל השפעה מיטיבה בעיקר בכל הנוגע להורדת הסיכון להתפתחות מחלות לב וכלי דם, אבל מומלץ להימנע מאכילה מוגזמת של שוקולד. כל 100 גרם של שוקולד (ללא תוספות) מכיל בממוצע כ- 550 קלוריות.

חיפוש לפי תגיות
עקוב אחרי
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
ארכיון
  • Facebook Social Icon

טל. 050-560-4142 | 

© 2013 by Yona Maor | Design Pazinteractive.com