top of page
פוסטים אחרונים

על דיאטה, עוגות, "בייק אוף" וקרין גורן...


על דיאטה, עוגות "בייק אוף" וקרין גורן

מודה, עלי אמרה מארי אנטואנט: "אם אין לחם תאכלו/י עוגות..." זו אהבתי הראשונה גם לאפות ובעיקר לאכול. אומנם התמתנתי בשנים האחרונות, והלחם הפך למתחרה רציני בעוגות, אולי החיך שלי כבר התרגל לשמחתי לפחות מתוק, אבל עדיין כל הקשור לעוגות מזיל ריר מפי תרתי משמע...

לכן, כמובן שהקדימון- פרומו לריאליטי החדש "בייק אוף" עורר את סקרנותי. בעוד שבתוכניות הבישול האחרות אני צופה מתוך רצון להכיר בעיקר את הנפשות הפועלות, כי הרי אין לי שום דרך לדעת, האם מה שהם בישלו אכן טעים/מוצלח/חדשני/פלצני...וכד'; כאן היה לי ברור , שכל הקשור לאופן ההכנה, המרכיבים ובעיקר המראה והטעם כבר יעמדו על לשוני. חששתי שאתמכר לא רק לצפיה אלא גם לאפיה ולטעימה...

והנה אחרי התוכנית הראשונה נרגעתי, ולא, לא רק בגלל משקלה של קרין גורן, על כך אכתוב בהמשך...הבנתי פשוט, שכל העוגות האלה, המפוצצות בשוקולד, שמנת מתוקה, גבינות עתירות שומן, חמאה, סוכריות, אגוזים, בצק סוכר, צבעי מאכל ועוד מכל "טוב", אינם נמצאים ברשימת המרכיבים שלי! שאני כבר לא מכורה, שזה לא מה שמעורר את בלוטות הטעם שלי, שהגוף שלי גם הוא כבר אינו תאב אליהם, בקיצור לא מעניין...

גם התפאורה הכללית של התוכנית לא דיברה אלי, ונדמתה לי צבועה ולעגנית: מצד אחד ה"כוהנת" העכשווית, שמובילה את טרנד המזון הבריא, האכילה הבריאה (עם דגש על צמחונות/טבעונות/נטורופתיה וכד'...)- פאולה רוזנברג, שמנחה את התוכנית עם איה קרמרמן, שכנראה תפקידה יחד עם פאולה להכשיר את השרץ, אבל מבחינה דתית.

מהצד האחר ה"כוהנת" הגדולה של האפיה קרין גורן. וכן, אני מודה, גם אני הזדעזעתי ממשקלה, כמו שאני נרתעת מכל שף/קונדיטור/טבח אחר שמן דוגמת: מושיק רוט, יונתן רושפלד (שאגב רזה כי הבין שהוא עלול למות...) והקולגה שלה רן שמואלי. אבל בניגוד לאחרים איני לועגת לה.

כל נושא המשקל מוביל אותי, כמי שמבינה ונלחמת כל הזמן בין הרצון להיות במשקל תקין/נורמלי לבין הפיתוי וההנאה שבאכילה, להסכמה, שאישה, לצערי, עדיין נמדדת לפי משקל גופה, ובעיקר לפי רזונה. בעוד שגבר גם אם הוא אוביס- שמן באופן יוצא דופן, אבל מוכשר בתחומו, לא יגונה כלל ועיקר.

המשקל של קרין גורן גם מעמיד מראה מול עיניי ומחשבה, האם גם אני רוצה לוותר על המשקל ולבחור באוכל ובאהבתי רבת השנים- העוגה...?! וכמובן, כל אחד ואחת עם הבחירה שלו/ה. ועל זה אמי ז"ל היתה אומרת: מפרוסת עוגה לא משמינים, מתבנית שלמה , כן..."

וכרגיל לסיום, הטיפ שלי אליכם הקשור בנושא זה, בחג הפסח ובכלל: שני דברים שכדאי לבדוק בנושא המשקל: בראש וראשונה, האם אתם בריאים? ושנית, האם אתם מרוצים ממנו?

חג פסח כשר ושמח, נצלו את האביב לטייל, ליהנות מהפריחה וממזג האוויר ולא רק מהאוכל ומהעוגות...

חיפוש לפי תגיות
עקוב אחרי
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
ארכיון
bottom of page