top of page
פוסטים אחרונים

דיאטה ואוניברסיטה

​ ​

תסמונת העלייה במשקל בשנות הלימודים, או איך להשיג תואר מבלי ל"השיג" עודפי משקל?

אחרי שהבנות הצליחו להוריד את העודפים שהעלו בצבא בעזרת מאמצים לא קטנים של עבודת מלצרות קשה, ואחריה הטיול להודו, שם במילא אין הרבה מה לאכול או כל מה שאוכלים יוצא מיד;

ואחרי שהבנים רצו שלוש שנים בצבא על הג'בלאות, ואחריהן עשו טראקים בנפאל או בדרום אמריקה, ושוב לא אכלו מי יודע מה אלא עשו דברים אחרים...

מגיעות שנות האוניברסיטה העליזות...

יוצאים מהבית ומהאוכל של אימא ושוכרים משהו דמוי הדירה של המערכון המיתולוגי על קיפוד ודובה ב"ארץ נהדרת"...רצים מהאוניברסיטה לעבודה וחוזר חלילה, חוטפים מפה לשם משהו לאכול, וכשחוזרים לדירה עם השותפים מוצאים רק חלב חמוץ ולימון עבש במקרר. אם נחה הרוח מזמינים פיצה ואם לא, מחסלים שקית ביסלי מול המחשב. את המנוי לחדר כושר מפסיקים כי אין זמן/כסף/כוח...

וראה זה פלא, הסטודנטיות החתיכות והסטודנטים החטובים של תחילת שנה א', הופכים מהר מאוד לחנונים שמנמנים שמגדלים אחוריים גדולים (הבנות) וכרס משתפלת, שלא היתה מביישת את אבותיהם...

לא חבל? האם אפשר קצת אחרת? ומה עושים?

בגדול, לעשות סדר ב"בלגן" בכל תחומי החיים ולהכניס לתוכם את התזונה.

לשבת פיזית עם מערכת הלימודים ועם שעות העבודה ולראות איך מכניסים לתוכן גם הפסקות לאכילה, ולא ל"חטיפה". תתפלאו, אבל התכנון הזה עושה סדר בכל לוח הזמנים. תראו שיש זמן להכול, כולל אפילו פעמיים או יותר של זמן לפעילות גופנית.

עכשיו, כיצד עומדים בסדר היום שקבעתם?

האם קונים אוכל מוכן, אוכלים בקפיטריה, קונים מצרכים ומבשלים לבד בדירה, נעזרים בשותפים, או "הכי טוב" (סתם...) לוקחים סירים וקופסאות אוכל מבושל של אימא, כשבאים לשבת ומחממים במהלך השבוע...

ההחלטה והביצוע תלויים עכשיו בכל אחד ואחת מכם. זה קשור לזמן, לכסף, לחשק ולמוטיבציה שבשמירה על תזונה נכונה, על הבריאות ועל המשקל.

זה תלוי גם בידע ובמידע מה לאכול ואיך לארגן את הארוחות, וכאן אני יונה מאור, מאמנת התזונה, באה לעזרתכם. כי אם תמשיכו לאכול אוכל לא בריא, בכמויות לא נכונות ובזמנים משונים, או לחילופין תפסיקו לאכול כדי לרזות מהר, או לא תאכלו כל היום ובלילה תתקעו, גם אוכל "בריא", איני בטוחה שזה יעזור לכם לשמור על תזונה נכונה. כי חשוב שתהיו שבעים ומסופקים, ומותר גם לצ'פר את עצמכם במשהו טעים...

כמה טיפים ממני יונה מאור מאמנת התזונה שלי אליכם:

  • מי שקונה אוכל מוכן או אוכל בקפיטריה- שימו לב שהאוכל יהיה לא מטוגן ולא יצוף בשמן. תמיד לקחת בחשבון שהוא עשיר יותר מאוכל ביתי. להעדיף במזנון מהיר חזה עוף או שיפודים על האש בתוספת סלט ולוותר על הלאפה/פיתה וכמובן הצ'יפס ורצוי גם על החומוס, שהוא נטו שומן. אפשר כמובן להיעזר בסלטים המוכנים הארוזים שבקפיטריה לארוחה קלה במקרה הצורך או אם אין משהו סביר אחר לאכול.

  • מי שקונה מצרכים ומכין אוכל לבד- שימו לב לקנות הרבה ירקות, פירות, מוצרי חלב עד 5% שומן ולחם מחיטה מלאה (לא חובה קל). מותר להיעזר גם באוכל קפוא כמו ירקות קפואים שמהר יותר לבשל אותם או להכין מהם מרק ירקות, וכמובן בעוף מוכן בגריל או ארוז, רק לחמם ולאכול.

  • מי שמביא אוכל מהבית לכל השבוע- אל תתביישו, בקשו מאימא והיא תכין ברצון, מרק טוב, כמה תבשילי בשר ותוספות של ירקות מבושלים. את האורז או פחמימה אחרת תוכלו לבשל בזמן חימום האוכל.

  • עדיף להביא מהבית כריכים מוכנים לכל היום עם קופסת ירקות חתוכים, פרי ומעדן חלב או יוגורט ולוותר על ביקור בקפיטריה. חיסכון עצום בכסף ובקלוריות.

  • לדאוג שתמיד יהיה אוכל מוכן בבית, כדי שלא תחזרו בערב מורעבים ותחסלו ללא הכרה מכל הבא ליד...אפשר להיעזר לצורך זה בשותפים, שיקצצו סלט או יחממו את האוכל בזמן שאתם בדרך.

  • לנצל את ההפסקות הקצרות בין הרצאה להרצאה וללכת לכיתה ברגל, לעלות במדרגות ולא במעלית. אם אתם גרים מספיק קרוב וותרו על תחבורה פרטית או ציבורית. שוב, חיסכון עצום בכסף ורווח נאה של פעילות גופנית.

  • אל תמהרו לוותר על מכון הכושר. לחילופין, חפשו, בכל קמפוס ראוי יש ברכה/חדר כושר או פעילות אחרת, שלעיתים מזכה גם בנקודות לימוד ובעלות נמוכה אם בכלל.

לא לשכוח, כמו בכל דבר בחיים, מה לעשות, צריך גם קצת להשקיע, להתאמץ, לחשוב ולהיות במודעות למה שעושים. אבל, כשנכנסים לאורח החיים הזה, זוכים בהרגשה טובה, בחיוניות, בדימוי עצמי חיובי ובתחושת הישגיות והצלחה גם בתחומי חיים אחרים, בלימודים ובקשרים חברתיים.

חיפוש לפי תגיות
עקוב אחרי
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
ארכיון
bottom of page